Annoncørbetalt indhold – Dette blogindlæg præsenteres i samarbejde med tredjepart.
Brug tiden på at vækste din forretning og uddeleger bogholderiet
Når du går med overvejelser om at blive selvstændig, er ét af de vigtigste overvejelser du bør gøre dig, at hyre en bogholder. Alle bogholdere ved, eller bør vide, lige præcis hvad du skal være opmærksom på, når du skal i gang din nye start-up. Det er alt fra momsregler, fradragsregler, SKAT og meget mere. En revisor kan naturligvis hjælpe med alle disse ting, men ofte er en bogholder bare billigere og kan hjælpe dig med netop disse ting – hvorfor betale ekstra?
Ofte vil du starte med et møde mellem dig og din bogholder, for at få styr på dit regnskab. Her kan du få svar på alle dine spørgsmål, så du har styr på eventuelle tvivlsspørgsmål – og du vil ofte opleve at du selv bliver mere struktureret omkring dine regnskaber.
Det er vigtigt at huske på at du ikke nødvendigvis er super skarp i samtlige discipliner – selvom det kræves som selvstændig – og derfor anbefaler vi, at gøre det du er god til. Nemlig at vækste din virksomhed, og lade en bogholder om at holde styr på tallene.
Derfor bruger vi en lokal bogholder
Hos BR Offset har vi mange bilag der skal holdes styr på, og vi vil bruge mest mulig tid på dét vi er gode til – nemlig at trykke, levere og markedsføre tryksager. Derfor bruger vi en lokal bogholder, som helt sikkert også er bedre til tal og regnskab end os. En lokal bogholder kan have stor værdi, hvis du, ligesom os, gerne vil holde os ajour og løbende mødes med vores bogholder for at holde struktur på både regnskab og forretningen.
Vi har outsourcet dele af vores bogføring, for at slippe for at bruge tid på arbejdsopgaver som ikke giver værdi for vores kunder. Bogføring er en af de helt store tidsrøvere som selvstændig, hvorfor det er vigtigt at huske på at netop denne disciplin ikke giver værdi for dine kunder.
Trykkeriet er lokalt – det samme er bogholderen
Vi er et lokalt trykkeri i Odense og det samme er vores bogholder. Vores bogholder er fra Odense, så vi hurtigt og med kort varsel kan tage forbi vores bogholder, eller bogholderen kan komme til os.
Vi syntes først og fremmest, at det er vigtigt at støtte dansk iværksætteri. Derudover lægger vi et stort arbejde i at forsøge at holde flest mulige leverandører lokalt i Odense eller omegn uanset om det er bogholdere, papirleverandører, blækleverandører eller møbler.
Find din bogholder i Odense, der kan digitalisere hele din bogføringsproces så den er skræddersyet til din virksomhed. Dermed kan du bruge tiden på det du har passion for – din virksomhed. Digitalt bogholderi er ikke forbeholdt de store virksomheder, men kan også være til stor gavn for små iværksættere.